Tänään oli niin kiva päivä, etten ehtinyt ottaa kierroksia mistään. No sää oli vähän harmaana, mutta eikös me kaikki joskus. Otan kierroksia sit viikon päästä, jos tällaista jatkuu. Tai jos tee loppuu. Tai avaimet unohtuu kotiin.

No mut viime tingassa sain kierroslukijan liikkeelle kuitenkin. Luin vielä annoksen kavereiden kuulumisia ennen nukkumaanmenoa. Niin eikö joku tuttifirma hehkuttanut "vuosisadan mullistavinta tuttikeksintöä" tai vastaavaa mun facebookissa? Kyllä vaan hehkutti. Piiputti ylipainetta otsalohkossa välittömästi.

Ihan tällain entisenä mahdollisena asiakaskuntana haluaisin nyt todeta seuraavaa.

Avoin kirje paikalliselle tuttifirmalle!

Tulkaa vaikka postilaatikosta, mutta jättäkää mun facebook rauhaan! Oon siellä silloin, kun haluan hetken aikaa hengähtää lapsiperhe-elämästä. Eli en halua muistella koko asiaa. Saati suunnitella mitään hankintoja. Tai syyllistyä siitä, millaisia purentavikoja mun valinnat mun lapselle aiheuttaa, ja kipua ja tuskaa sit ala-asteella, niin fyysistä kuin sosiaalistakin.

Ja ihan vinkkinä vaan: ei ehkä kande leveillä millään vuosisadan parhaalla, kun nykyistä vuosisataa on kulunut vasta kymmenisen vuotta. Siitä saa vähän halvan ja harkitsemattoman kuvan teidän tuotteesta. Ja kukas paskamutsi se nyt lapselleen jotain muuta ostais kuin parasta?

Ystävällisin terveisin,

Hanna Paituli

Pk-aluevastaava

Lahjoja pikkuoraville -projekti 2012