Ärrrh. Viime yönä ei tarvinnut paljon nukkua, koska rinta tukosti taas. Ja aikoo ilmeisesti vetää samalla ohjelmalla tänä yönä. Tässä alkaa suoraan sanoen imetysmotivaatio olla aika höllässä. Viimeksi tänään miehen kanssa juteltiin, että muutenhan tää vauva-aika on ollut sellaista, että mikseikö toista lasta joskus yritettäisi, mutta nämä tiehyttukokset olisivat kyllä kahden kakaran kanssa aika mahdottomia selviytymistehtäviä.

Ja mikäs siinä jutellessa, pankin tiskille kun jonotettiin. 45 minuuttia. Jonka aikana neljä (4) pankkineitiä "palvelivat" asiakkaita. Kaksi oli koko ajan kaffella, yksi kaiveli juttuja käsilaukustaan, kunnes ilmeisesti lähti kotiin. Kun sitten viimein pääsimme tiskille, itsensä jonotusnumerollemme osoittanut asiakaspalvelija kysyi, mitä halusimme. No, tiliä skidille. "Ai alaikäiselle?", "Jep". "En osaa... Soitan tukeen..."

Siis hä? Sitä helposti kuvittelisi, että koska pankeissa on nykyään ulkoistettu lähes kaikki toiminnot tilien perustamista lukuun ottamatta asiakkaalle, niin pankin asiakaspalvelija osaisi perustaa tilejä. Ja esimerkiksi eri tilivaihtoehtoja esitellessään kertoa, että mitä eroa niillä on. Tai käyttöä. Mutta ei. Ihmettelen suuresti, miten kellään voittoa tuottamaan pyrkivällä lafkalla on varaa pitää täystunareita asiakasrajapinnassa.

No, tili saatiin kuitenkin ajan kanssa pystyyn. Eikä mennyt kuin toiset 45 minuuttia. En ole mikään yletön tehostamisen ystävä, mutta on se nyt yksi (1) perkele, että joka printti pitää printata yksi (1) kappale kerralla, vaikka duplikaatit (2n) tarvitaan, ja sitten vielä haetaan sieltä printteristä yksi (1) kerrallaan. 45 minuutin tilinperustamisajasta olisi saanut tiputettua ainakin viisi (5) ihan vaan sillä, että ne printtaukset ja noudon olisi tehostanut yhden (1) kävelyreissun varrelle. Ja mitä sen säästyneen viiden (5) minuutin aikana olisi voinut sitten tehdä?

No vaikka palvella jotain toista asiakasta. Tai jos asiakaspalvelu ottaa liian koville, niin vetäistä vaikka kupin kaffetta. Palkka toki juoksee kuukausiperusteisesti, mutta kyllä nyt tunnissa saisi pankissakin pystyä palvelemaan enemmän kuin 1-1,25 asiakasta. Vaikka ne tuovatkin kuraa lattioille.

Pitäiskö ruveta isona pankkineidiksi? Tästä äitiysväsymyksen tilasta huolimatta multakin taitaisi sentään 1,5 asiakaspalvelutilannetta tunnissa valmistua.