Kuten eilen lupasin, ja vielä tämän päivän aikana juuri ja juuri ehdin, rapoa kestiskatastrofista.

Otin siis yhteyttä FuzziBunziin ihan niiden kotisivuilla olevan reklamaatioformin avulla. Formin olennaisimmat kohdat niiden tavanomaisten lisäksi olivat ongelman kuvaus (rasti ruutuun-meiningillä aluksi, sai myös jättää kommentin), vaippojen tiedot (määrä+eränumero, ostopaikka), sekä käsittelytiedot (tyyliin ootko itse mokannut pesemällä vaipat väärin jne). Jokseenkin omituisesti ne halusivat myös infoa vauvasta - ikä, koko, sukupuoli jne, mutta tää on kai niille helppo tapa kerätä lasten kokotilastoja yms. Reklamaatioon voi myös liittää kuvia vaipoista, itse en jaksanut ruveta kuvien kanssa säätämään. Paluusähköpostissa tulee ilmoitus valituksen vastaanottamisesta, FuzziBunz-sivuston käyttis ja salasana, ja kehoitus hommata esille vaippojen ostokuitti - eli FuzziBunzien ostajat, säilyttäkää kuitit niin kauan kuin kuvittelette vaippoja käyttävänne.

Vastausmeili tuli päivässä FuzziBunz-tilille (luulen, että niille on kätevintä arkistoida kaikki kirjeenvaihto niiden omalle serverille asiakasnumeroiden alle, ja siksi tällainen tilikikkailu). Ilmeisesti joku ihan ihminen lukee kaikki valitukset, ja laittaa tulemaan hyvin kohteliaan geneerisen meilin, jossa ilmoitetaan joko reklamaation hyväksymisestä tai hylkäämisestä. Mun reklamaatio meni läpi - kuvittelisin, että mulle sattuneet vaipat olivat peräisin erästä, josta on aiemminkin tullut palautuksia. Hyväksymisviestissä oli vaippojen palautusohjeet (imuja ei tarvitse palauttaa), infoa siitä, että pyrkivät lähettämään mahdollisimman samanlaiset tilalle uusine imuineen ja lisäksi jotain muuta vaippatavaraa ikäänkuin asiakkaan postikulujen kattamiseksi, koska lähetyspostikuluja ei korvata.

Niin että seuraava etappi on nyt sitten vaippojen kuvaus ihan omia arkistojani varten, jos vaikka posti hävittää kuoren ja vaippojen postaaminen jenkkeihin. Maksikirjeenä yritän saada ne lähtemään maanantaina.